NAU-TEN

Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.

A modellcsalád 1999-ben kezdődő sikeres pályafutása után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10
méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul.
Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk
megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt a performance cruiserek
fejlesztésében, amit bizonyít az is, hogy a Balaton három legsikeresebb osztályszövetsége Nautic
típusokra épül. Célunk a NAU-TEN-nél is az osztályépítés-közösségformálás, hiszen ez nekünk nem
csak egy hobbi, hanem életforma.

A hajó tervezésénél számos új megoldást alkalmaztunk, amelyek javítják a kezelhetőséget, vagy az
esztétikát, ami nem utolsó szempont egy ilyen hajó esetében.

A NAU-TEN a Balatonra optimalizált, felhasználóbarát és egyben teljesítmény orientált hajó, azon
belül is napi vitorlázásra fejlesztett cruiser-racer, ami azonban túrázásra is alkalmas a
legszükségesebb kabinfelszereléseknek és a hat kényelmes fekhelynek köszönhetően. A hajó belseje
a minimál design trendet követi, nélkülöz minden felesleges „sallangot”: a cél a funkció, illetve az
ideális paraméterek.

Az új tőkesúllyal megoldást kínálunk a nagyszámú legénység problémájára. A legtöbb esetben gondot
jelent versenyekre 6-8 embert csatasorba állítani, illetve túrázás alkalmával is előny, ha két ember
könnyedén elboldogul a hajó kezelésével.

Az 1200 kg-os tőkesúly két méteres merülésével extra visszaállító nyomatékot biztosít a mindössze
2900 kg-os össztömeg mellett, így akár versenykörülmények között is elegendő négy fő a hajó által
nyújtott lehetőségek maximális kihasználására. A már jól bevált elektrohidraulikus emelőrendszer itt
is választható opció.

A visszaállító nyomaték növelése érdekében egy másik, a Balatonon egyedülálló megoldást,
vízballaszt rendszer beépítését alkalmazzuk. Különlegessége, hogy a rendszer a hajó
alapfelszereltségébe tartozik, így az osztályban történő versenyzést nem fogja befolyásolni.

A hajótest jobb és bal oldalán a szalonban elhelyezkedő, egyenként 400 literes tartályt egy speciális
szelepen keresztül egy elektromos szivattyú tölti fel a megfelelő oldalon, majd manőver közben egy
összekötő csőrendszer segítségével lehet a vízmennyiséget átjuttatni a másik tartályba.
Ez a rendszer öt ember súlyát tudja kiváltani, és ha nem szükséges a többlet, akkor egy perc alatt
kiűríthető a szelepen át.

A hajótest külső kialakítása a legfrissebb trendek szerint valósult meg, szem előtt tartva a könnyű
kezelhetőséget és a tágas kokpitot, ahol különálló egységként berakható háttámlák teszik
kényelmessé a túrázást, vagy a kikötői beszélgetéseket a hajó fedélzetén. A már megszokott és bevált
Harken deckszerelvények jól funkcionálnak egy könnyed túrázásnál, vagy akár szoros
versenykörülmények között.

Újdonság a Facnor verseny fockroller rendszere, amely gurtnis kialakításának köszönhetően a
rollerkötél szorulása nélkül könnyen-gyorsan felcsévélhető a génua.

Bő szélben a fix, de szükség szerint lecsavarozható orrsudárról könnyen kezelhető gennakkerrel
hozható siklásba a hajó.

A rudas kormány mellett –amelyet a jól bevált JEFA önbeálló tűgörgős csapágyazással szerelünk- új
opció a szintén JEFA gyártmányú dupla körkormány. Impozáns megjelenése mellett a kokpitban való
közlekedést is segíti, amelyet a süllyesztett grósz traveller sín tesz teljessé.

A másodlagos meghajtás terén is frissítettük a palettát.

A hagyományos beépített Volvo Penta dízelmotor mellett elektromos meghajtással is szereljük a
hajót azoknak, akik stresszmentesen közlekednének két kikötő között, nem szeretik a motorzajt és a
tankolással járó kellemetlenségeket.

Az elmúlt közel húsz év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy ez a hajó is elnyeri a magyar
vitorlázó társadalom tagjainak tetszését és minél több sporttársat üdvözölhetünk majd a Nautic
Hajókkal Vitorlázók Közösségében.

Üdvözlettel: a Nautic Boat csapata

 

Technikai adatok:

 

Tervező:                                                                                                 Andrej Justin

 

Gyártó:                                                                                              Nautic Boat Kft

 

Teljes hossz:                                                                                                 9990 mm

 

Vízvonalhossz:                                                                                   9850 mm    

 

Teljes szélesség:                                                                                          3330 mm 

 

Belmagasság:                                                                                                 1800 mm 

 

Merülés:  fix / emelhető tőkesúly:                                            1980/1980-1580 mm

 

Tőkesúly:                                                                                                         1100 kg

 

Teljes súly:                                                                                                      2500 kg

 

Tőkesúly/ teljes súly arány:                                                                                         44%

 

Fekvőhelyek:                                                                                                        6+2  

 

Hajótest:

Vákuuminfúziós eljárással készült multiaxiális üvegszövet – PVC szendvics szerkezetű, gélezett felület

 

Fedélzeti szerelvények:

Harken sínek, kocsik, csigák, Facnor FD racing profil vorstag

 

Rudazat:

Sparcraft Performance alumínium árbóc két pár száling, Dyform állókötélzet.

 

Vitorlázat: Grósz 41 m², square-top szabással

                  Genua 29 m², 3 lattnival

                  Gennaker: 154 m²

 


Videók




 
#HAJÓTÍPUSOK #LEGÚJABB EGYSÉGEINK #GALÉRIA